• تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۱۰
  • کد خبر : 573
  • چاپ خبر

WTTC می گوید هوش مصنوعی آینده سفر و گردشگری را شکل می دهد

نیویورک، ایالات متحده: گزارش‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) و مایکروسافت بر قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی (AI) و نقش آن در شکل‌دهی آینده سفر و گردشگری تاکید می‌کنند. دو گزارش پایانی مجموعه‌ای در مورد هوش مصنوعی از WTTC با عنوان «هوش مصنوعی مسئول (AI): مروری بر خطرات هوش مصنوعی، ایمنی و حاکمیت» و

نیویورک، ایالات متحده: گزارش‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) و مایکروسافت بر قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی (AI) و نقش آن در شکل‌دهی آینده سفر و گردشگری تاکید می‌کنند.

دو گزارش پایانی مجموعه‌ای در مورد هوش مصنوعی از WTTC با عنوان «هوش مصنوعی مسئول (AI): مروری بر خطرات هوش مصنوعی، ایمنی و حاکمیت» و «هوش مصنوعی (AI): استراتژی‌ها، سیاست‌ها و مقررات جهانی»، بر تعهد به آینده دیجیتالی که ایمنی، ملاحظات اخلاقی و پذیرش مسئولیت‌پذیر هوش مصنوعی را در اولویت قرار می‌دهد.

این گزارش‌ها که در جریان مشارکت نهاد جهانی گردشگری در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک راه‌اندازی شد، نقاط عطف مهمی در مأموریت WTTC برای ارتقای نوآوری و تعالی در تجارب مشتری از طریق یکپارچه‌سازی ایمن و قابل اعتماد هوش مصنوعی است.

«هوش مصنوعی مسئولانه (AI)» به بررسی خطرات بالقوه مرتبط با استقرار هوش مصنوعی می پردازد و استراتژی هایی را برای ایجاد چارچوب هایی ارائه می دهد که شفافیت، مسئولیت پذیری و انصاف را ارتقا می بخشد.

از پرداختن به تعصب و تبعیض گرفته تا اطمینان از نظارت انسانی بر سیستم‌های هوش مصنوعی، این گزارش سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از قدرت هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنند.

در قسمت چهارم و آخر، «هوش مصنوعی (AI): استراتژی‌ها، سیاست‌ها و مقررات جهانی»، WTTC یک نمای کلی از اکوسیستم هوش مصنوعی در کشورهای کلیدی و سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌کند.

این نشان می‌دهد که چگونه سیاست‌گذاران در حال حرکت در چشم‌انداز هوش مصنوعی هستند و مقررات و استراتژی‌هایی را برای تقویت نوآوری هوش مصنوعی شکل می‌دهند، در حالی که از استفاده اخلاقی و مسئولانه آن اطمینان می‌دهند.

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل WTTC، گفت: «در چشم‌اندازی که به سرعت در حال تحول است، هوش مصنوعی به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات مثبت ظاهر می‌شود. بینش های ارائه شده در این گزارش ها نشان می دهد که هوش مصنوعی فقط یک پیشرفت تکنولوژیکی نیست. این یک ابزار استراتژیک است که می‌تواند تجربیات مشتری را شخصی‌سازی کند، پیشرفت‌های پایدار ایجاد کند و آینده سفر و گردشگری را شکل دهد.

“هوش مصنوعی در حال حاضر در سراسر بخش ما با نتایج باورنکردنی استفاده می شود. چندین گروه هتل بزرگ از جمله Iberostar از هوش مصنوعی برای نظارت و کاهش ضایعات مواد غذایی استفاده می کنند که اخیراً نه تنها منجر به صرفه جویی 27 درصدی در هزینه شد، بلکه از رفتن هزاران کیلو غذای ناخواسته به محل دفن زباله جلوگیری کرد. ”

جولی شاینوک، مدیر عامل، صنعت سفر، حمل‌ونقل و لجستیک مایکروسافت گفت: «ما شاهد استفاده از هوش مصنوعی در کل اکوسیستم سفر هستیم که تجربه مشتری، تجربه کارمندان و همچنین راندمان بیشتر در عملیات را افزایش می‌دهد، اما می‌دانیم که ما فقط در ابتدای سفر هستیم

ما هیجان‌زده‌ایم که ببینیم آینده چه خواهد شد، زیرا هوش مصنوعی به طور گسترده‌تر برای خودکارسازی کارهای پیش پا افتاده‌تر سفر و مهار روح واقعی سفر، برای ارتقای تجربه انسانی به کار گرفته می‌شود.»

به گفته WTTC، هوش مصنوعی این قدرت را دارد که نحوه عملکرد مشاغل در بخش سفر و گردشگری را متحول کند و فرصت‌های زیادی برای رشد و نوآوری ارائه دهد.

هر دو گزارش بر نیاز فوری کسب‌وکارهای مسافرتی و گردشگری برای پذیرش هوش مصنوعی به عنوان یک اولویت استراتژیک، سرمایه‌گذاری بر روی استعدادها و تقویت همکاری بین انسان‌ها و هوش مصنوعی تأکید می‌کنند.

اما علیرغم شناخت روزافزون این بخش از پتانسیل هوش مصنوعی، چالش هایی مانند کمبود نیروی کار ماهر با هوش مصنوعی در بخش سفر و گردشگری همچنان ادامه دارد و اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای غلبه بر موانع پذیرش را برجسته می کند.

همانطور که هوش مصنوعی به تغییر شکل جهان ادامه می دهد، WTTC همچنان در خط مقدم است و از نوآوری هوش مصنوعی ایمن، اخلاقی و فراگیر دفاع می کند.

منبع:wttc

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.