- تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
- کد خبر : 727 چاپ خبر
گزارش جدید پرایس لاین روندهای سفر سال 2025 را پیش بینی می کند
همانطور که ما شروع به خداحافظی با امسال می کنیم و مشتاقانه منتظر سال بعدی هستیم، Priceline’s Where To Next? گزارش گرایشهای سفر ۲۰۲۵ پیشبینی میکند که سفر برای ارتباط بیشتر انسانی، استراحتهای آرام برای مادران و افزایش علاقه به تجربههای گردشگری نجومی تنها برخی از گرایشهای اصلی سفر در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. گزارش
همانطور که ما شروع به خداحافظی با امسال می کنیم و مشتاقانه منتظر سال بعدی هستیم، Priceline’s Where To Next? گزارش گرایشهای سفر ۲۰۲۵ پیشبینی میکند که سفر برای ارتباط بیشتر انسانی، استراحتهای آرام برای مادران و افزایش علاقه به تجربههای گردشگری نجومی تنها برخی از گرایشهای اصلی سفر در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.
گزارش جدید بیش از 3000 مسافر بزرگسال و نزدیک به 700 مادر با کودکان زیر 18 سال را مورد بررسی قرار داده است. همه مسافران در ایالات متحده زندگی می کنند و در سال گذشته بیش از 100 مایل از خانه های خود را طی کرده اند.
در حالی که سفر انتقامجویانه نمونهای از چندین سال گذشته پس از همهگیری بود، سال 2025 تمرکز جدیدی را برای مسافران ایجاد میکند: سفر عمدی. با یادآوری اهمیت سفر برای سلامت روان، رفاه عاطفی و رضایت شخصی، مسافران در هر سنی بیش از هر زمان دیگری به سفر اهمیت می دهند.
Lesley Klein، SVP، استراتژی و بازاریابی برند میگوید: «در سال 2025، ما شاهد نسل جدیدی از مسافرانی هستیم که از نظر هزینهها آگاه هستند که از به خطر انداختن کیفیت تجربه خود سرباز میزنند و در عوض راههای خلاقانهای برای به حداکثر رساندن سرمایهگذاری سفر خود پیدا میکنند. . “داده های ما گرایشی به سمت اکتشافات داخلی و مقاصد شهرهای کوچکتر را نشان می دهد که فراتر از پس انداز است و شامل جستجوی ارتباطات معتبر و احساس یک “محلی” در هر کجا که می روند است.”
ترند اول: دوری نشینی یا مسافرت مانند یک محلی
در حالی که شهرهای بزرگ سال آینده محبوب باقی خواهند ماند، یک گرایش جدید بیش از حد محلی است و به ویژه در بین نسلهای جوان محبوبیت دارد: زندگی مانند مردم محلی.
این مسافران از نقاط توریستی دوری میکنند تا به محلههای اصیلتر و جذابتر در شهرهای بزرگ سراسر کشور بروند. اینها می تواند شامل منطقه ماموریت در سانفرانسیسکو، نورث اند در بوستون و رودخانه کاپیتول در واشنگتن دی سی باشد.
روند دوم: هجوم، یا سفر برای ارتباط اجتماعی
Gen Z آنلاین ترین نسلی است که تاکنون وجود دارد، و آنها یاد می گیرند که صفحه آبی را برای چیزی بهتر رد کنند. امسال، هجوم میآورد یا به مقصدی سفر میکند که برای فرصتهایش برای ملاقات با افراد جدید انتخاب شده است.
حدود 74 درصد از مسافران Gen Z به احتمال زیاد بهترین مقاصد را برای ملاقات با افراد جدید تحقیق کرده اند و بیش از 20 درصد می گویند فضاهای جمعی مانند بارهای هتل و سفرهای دریایی راه های عالی برای ملاقات با افراد جدید هستند. پرایس لاین پیشبینی میکند که این نسل به مکانهای جدید مخصوصاً برای ایجاد ارتباط جدید با دیگران در زندگی واقعی بروند.
جالب اینجاست که مسافران Gen Z دو برابر بیشتر به یک رمان عاشقانه در تعطیلات علاقه دارند و تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که بر این باورند که سفر برنامه جدید دوستیابی است.
گرایش سوم: راهپیمایی ستارگان یا جهانگردی نجومی
خورشید گرفتگی کامل ۲۰۲۴ و متعاقب آن شفقهای شمالی که در مکانهای غیرمنتظره در سراسر جهان ظاهر میشوند، الهامبخش بسیاری برای جستجوی راههای جدید برای شگفتانگیز در آسمان شب شدهاند. امسال شاهد بسیاری از مسافران خواهیم بود که تجربه گردشگری نجومی را در سفرهای خود ادغام کنند، و ما این را در سایر گزارش های روند سال 2025 نیز مشاهده کرده ایم.
یک چهارم از مسافران Gen Z به ویژه به سفر به طور خاص برای یک تجربه گردشگری نجومی علاقه مند هستند، و همچنین 51 درصد بیشتر احتمال دارد هتلی را انتخاب کنند که تجربه گردشگری نجومی را ارائه دهد. مقاصدی مانند Fairbanks، Mackinaw City و Bar Harbor ممکن است چند گردشگر دیگر را در سال آینده برای تماشای منظره شفق شمالی به آسمان شب نگاه کنند.
روند چهارم: برگزاری دادگاه یا انجام ورزش های راکتی در حین سفر
تنیس و پیکل بال بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند، و هزاره ها 80 درصد بیشتر احتمال دارد که برای یک سفر در اطراف بازی تنیس برنامه ریزی کنند و 87 درصد بیشتر احتمال دارد که برای یک سفر در اطراف بازی پیکل بال برنامه ریزی کنند. حتی اگر آنها قصد دارند راکت های خود را در خانه بگذارند، این نسل 73 درصد بیشتر احتمال دارد در سفر سال آینده خود در یک مسابقه تنیس شرکت کنند.
روند پنجم: روزهای شکاف یا سفر تحول آفرین
نسل های قدیمی تنها کسانی نیستند که از بازنشستگی لذت می برند. Priceline پیشبینی میکند که مسافران جوانتر، بهویژه مسافران Gen Z، از استراحتهای کوتاهتری برای سفر لذت خواهند برد، مهارتهای جدید را یاد میگیرند و علایق جدیدی را در سفرهای خود کشف میکنند که با خود به زندگی عادی خود خواهند برد.
بسیاری از این تمرکز ناشی از رد فرهنگ سنتی کار آمریکایی و افزایش علاقه به سرگرمی هایی است که زندگی را غنی می کند. مسافران Gen Z ممکن است بافتنی در اسلو، پختن در پاریس، یا تهیه روغن زیتون در Jaén، اسپانیا را امتحان کنند.
روند ششم: دویدن در جهان یا سفر برای دویدن
باشگاههای محلی در سرتاسر جهان محبوبتر میشوند، زیرا Gen Z و Millennials به دنبال ارتباط هستند و در عین حال سالم میمانند.
در سال آینده، تعداد بیشتری از این نسل ها در حین سفر به دنبال باشگاه های مدیریتی خواهند بود. کمتر از 80 درصد از مسافران Gen Z و Millennial به احتمال زیاد در تعطیلات در یک رویداد باشگاه دویدن محلی شرکت می کنند و 65 درصد احتمال بیشتری دارد که در مسابقه ای برای کشف یک شهر جدید شرکت کنند. علاوه بر این، 42 درصد احتمالاً برای فعال ماندن، هتلی نزدیک به پارک یا مسیر را رزرو می کنند.
منبع: travelpulse
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0